תנועת העצמאים כלכלית

המדינה בת 73 שנה, מזל טוב! אין יותר נכון בעיני מלדבר על עצמאות כלכלית ביום העצמאות ה73 למדינת ישראל. אז הכירו את F.I.R.E!
FIRE זה ראשי תיבות לFinancial Independence Retire Early. התנועה הזו של אנשים דוגלת בלחסוך בצורה אגרסיבית, להשקיע את הכסף ולפרוש בגיל צעיר תוך שימוש בהשקעות שעוזרות לכסות את ההוצאות השוטפות.
אז במקום לעבוד קשה כל החיים בעבודה שאתם לא בהכרח אוהבים תוכלו לעבוד קשה בשנים הראשונות, לחסוך בצורה אגרסיבית ולאחר מכן לעבור לגור במקום זול שיאפשר לכם לחיות בעיקר מההשקעות שצברתם.
הגישה של חברי הF.I.R.E היא תבדקו מה סך ההוצאות השנתיות שלכם ותחסכו פי 30 יותר בצד – זה יספיק לפרישה מוקדמת.

נעשה חשבון פשוט:
נניח ואתם מוציאים 15,000 ש"ח בחודש בממוצע כלומר אתם מוציאים 180,000 ש"ח בשנה. כל שעליכם לעשות כדי לפרוש הוא לייצר בצד הון שהוא פי 30 מההוצאה השנתית שלכם. בדוגמה שלנו זה יצא 5,400,000 ש"ח ואתם חופשיים.

 

חיסכו בצד סכום מצטבר של פי 30 מההוצאות השנתיות שלכם

יש הגורסים שמספיק לחסוך פי 25 מההוצאות השנתיות שלכם על מנת לפרוש מוקדם. אפשר להסתכל על זה גם בצורה הבאה. על כל 1000 ש"ח שאתם מוציאים תצטרכו לחסוך כ300,000 שקלים בצד.

על מנת לחסוך בצורה אגרסיבית צריך לשנות תפיסה. הדרך היא לחיות כאילו יש לכם 100 שקלים בלבד בחשבון הבנק.
לחסוך כסף זה לא כל כך פשוט, לכן רוב האנשים לא מצליחים לעשות זאת.

אז מה אפשר לעשות?
1. אם אתם בשנות ה20 המוקדמות של חייכם ככל שתצליחו למשוך את הזמן שאתם גרים עם ההורים, כך תוכלו משמעותית לחסוך כסף בצד. כמובן שצריך למצוא את האיזון, וברור שזה לא פשוט, אך כבר אמרנו בהתחלה שזה לא הולך להיות קל זוכרים?
2. לגור עם שותפים – גם אם אתם לא טיפוסים חברתיים במיוחד, לגור עם שותפים יוכל לעזור לכם בשנים הראשונות להוריד את ההוצאות השוטפות של המחיה כמו ארנונה, מים, חשמל וכו.
3. ותרו על לאכול בחוץ – ככל שתרבו לבשל בבית, כך תוכלו לחסוך יותר ולהתקדם אל עבר המטרה שלכם.
4. רכב – תזכרו שהמטרה של רכב היא להביא אתכם מנקודה א' לנקודה ב' בשלום. לכן אין צורך לקנות רכב יד ראשונה.
5. הגדירו תקציב – ברגע שתגדירו תקציב לכל תחום כמו ביגוד, אוכל, בילויים וכו' – תוכלו תמיד להיות במעקב אחר ההצאות שלכם ולראות שאתם לא חורגים מהמספר החודשי שהקצבתם לעצמכם.
6. שלמו לעצמכם תחילה – זה הסעיף כנראה הכי חשוב. על מנת לחסוך בצורה אגרסיבית תצטרכו קודם להפריש כסף בתחילת החודש לחיסכון, ולחיות עם מה שנשאר ולא הפוך להשתמש בכסף ולחסוך בסוף החודש, כי אז יוצא שלפעמים לא ישאר כסף לחיסכון.
6. שימוש באפליקציות שיקלו עליכם את העבודה. שימוש באפליקציה שעוקבת אחרי ההוצאות שלכם בצורה אוטומטית תעזור לכם לחסוך כסף גם למי שלא אוהב להתעסק בטבלאות אקסל. למשל אפליקציית רייזאפ.

רגע, אבל נניח והצלחתי כבר להגיע להון שהוא בין פי 25 ל30 מההוצאה השנתית שלי, איך זה עוזר לי לפרוש מוקדם?

שמח ששאלתם, הכירו את חוק ה4%!
חוק ה4% אומר שתוכלו למשוך 4% בשנה מתיק ההשקעות שלכם למשך כ30 שנה מבלי שיגמר לכם הכסף. החוק הזה מבוסס על מחקר שנעשה בעבר על תיק השקעות עם 50% מניות ו50% אג"ח. נכון לכתיבת שורות אלו אנו בסביבת ריבית אפס, ולכן אנשים שמבינים שאג"חים לא מניבים כיום יותר מדי ויהיו מעט יותר אגריסיביים כלומר עם אחוז מניות גבוה יותר בתיק ההשקעות שלהם, יוכלו אף למשוך אחוז גבוה יותר מ4% מהתיק ככל הנראה.
מי ששמרן יותר יוכל למשוך 3% מהתיק במקום 4%.

לחסוך זה מעולה, אך כמובן שיש דרכים נוספות:
1. אם אתם שכירים – בקשו העלאה בשכר בעבודה, זה בהחלט יכול לקצר לכם את הדרך. כמובן שאל תשכחו לחסוך את הכסף שקיבלתם.
2. פתחו עסק קטן משלכם שייצר לכם עוד הכנסה במקביל לעבודה. לכו עם מה שאתם אוהבים. זה יכול להיות שיעורים פרטיים במתמטיקה, לאפות עוגות, ללמד אחרים איך לנגן בגיטרה או אפילו לפתוח בלוג.

מעולה, אז הצלחתם לחסוך ואולי אפילו להגדיל קצת את ההכנסות, אך מה שיקצר משמעותית את הדרך שלכם אם תשקיעו את הכסף בצורה נכונה.

הכירו את Moneytor 🙂

 

לאחרונה הקמתי אפליקציה שתעזור לכם לרכז את כל ההשקעות שלכם וההלוואות במקום אחד על מנת שתוכלו לקבל החלטות כלכליות טובות יותר לגבי הכסף שלכם. מוזמנים להכנס לMoneytor ולהתחיל לנטר את הכסף שלכם ואולי גם אתם תוכלו לצאת לעצמאות.

חג עצמאות כלכלית שמח!

כל האמור לעיל אינו מהווה המלצה או ייעוץ המותאמים לצרכיו האישיים של כל אדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *