איך לעבור את פורים מבלי להיכנס למינוס?

אז ממש אוטוטו יחול לו החג האהוב עלינו פורים. מי הרי לא אוהב את פורים? שותים יין, מתחפשים ומקבלים משלוח מנות. אני זוכר שהייתי ילד מאוד אהבתי את החג הזה וכשבגרתי החלטתי שאני רוצה גם לזכות בתחרות תחפושות וכך היה. אז בפוסט זה אדבר קצת על חג פורים הקרב ובא, ואתן לכם טיפים כיצד אפשר ליהנות בחג גם מבלי להוציא מאות ואלפי שקלים.

משפחה ממוצעת בארץ בת 2-3 ילדים יכולה להוציא בין מאות לאלפי שקלים לפורים על תחפושות, אביזרים, משלוחי מנות, מתנות, מסיבות וכו'. אך האם פורים חייב להיות קנס עבור ההורים? הרי מטרת החג היא לשמוח ולא להיכנס לחרדה אחרי שעוברים אותו עם הוצאה לא צפויה.

אז קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את פורים בשלום:
מחזור תחפושות – אם אתם משפחה בעלת מספר ילדים, אין זה פסול שהילד הצעיר יתחפש למשל לתחפושת ששימשה את אחיו הגדול בשנה שעברה. נסו לשמור תחפושות גם לשנים הבאות – אין לדעת אם תשתמשו בהם שוב.

שאלו בסביבה הקרובה – הילד שלכם עכשיו בקראש על ספיידרמן? ואי אפשר להניא אותו מזה? דברו עם החברים תראו אולי הילד של השכנים התחפש לספיידרמן לפני שאתם רצים לחנויות לקנות תחפושת חדשה במחיר מלא. (הרי בינינו ספיידרמן שלפני 5 שנים הוא אותו ספיידרמן של היום)

משא ומתן – משא ומתן על המחיר זה משהו שתמיד כדאי לעשות, אך בייחוד בפורים. בואו ונבין ביחד למה. הרי תחשבו על זה, אותו מוכר באסטה בשוק, בחנות בקניון או בכל מקום שאתם רוכשים תחפושת הזמין את התחפושות במטרה למכור אותם. מה שלא יצליח למכור עד סוף החג יתקע אצלו בסטוק, ואז הוא יחכה שנה שלמה למכור את זה שוב? בהרבה מקרים יעדיף למכור לכם בזול בשביל לא להיתקע עם סחורה עודפת שלא יהיה לו למי למכור אחרי החג. אז נצלו את הכח שלכם בתור צרכנים חכמים עם היתרון הזה ותתמקחו, כמובן שיש לעשות זאת בצורה אלגנטית, מכבדת ושכל אחד יפעיל את הקסם האישי שלו.

סקר שוק – לפני שרצים לקנות תחפושת מומלץ קצת לחפש באתרים השונים מה המחירים של אותה תחפושת שאותה אתם מחפשים. ניתן ללכת לחנויות מקס סטוק השונות ולמצוא שם אולי אביזרים זולים  ב10-20 ש"ח או תחפושות מוכנות ב 39.90 ש"ח.

תחפושות לא קנויות – האמת שאת הסעיף הזה אני אוהב במיוחד כי בתקופת התיכון החלטתי שאני רוצה להשקיע בתחפושות שלי (אז האמת באותה תקופה לא הייתה לי מודעות לכסף כמו היום, אבל הרצון לעשות משהו משלי שהוא לא קנוי שירת את המטרה של חיסכון מבלי שהייתי מודע לכך כלל).

בסעיף זה אשתף אותכם בתחפושות מקוריות שלי שזכו בתחרות תחפושות כשהייתי בתיכון ואולי תוכלו להשתמש בהן או לקבל מהן השראה לתחפושות אחרות:
בכיתה ט' – התחפשתי  למקלחת. (האמת תחפושת זו לא הייתה לגמרי מקורית שלי – שאבתי את הרעיון מסרט שראיתי בשם קראטה קיד 1 בו רואים את השחקן הראשי מחופש למקלחת).

אופן ההכנה:
לוקחים מידנית (מנשא לבקבוק מים של ליטר וחצי) ושמים על הגב, אני בטוח שלכל אחד יש כזה בבית ואם לא אפשר לקחת מאחד השכנים. למידנית מכניסים מקל של מטאטא שאפשר לפרק בקלות מהמטאטא בבית שיש לו הברגה בקצה. לוקחים וילון של אמבטיה, אפשר לקחת וילון ישן אם יש לכם, לקנות אחד פושטי כזה או לקחת את זה שיש בבית (בתנאי שתשמרו עליו ותחזירו אותו שלם כמובן). את הוילון מחברים לחישוק הידוע בכינויו "הולה הופ". את החישוק מחברים לקצה של המטאטא ניתן לעשות זאת ע"י ליפוף של חוט ממתכת. וכעת פשוט לובשים הכל יחד מידנית על הגב שבה יש מקל מטאטא שמחובר בקצה לחישוק למעלה ועוטף אותו וילון למקלחת. כלומר אתם נמצאים בתוך מקלחת עכשיו. כל שנותר לעשות כדי להפוך את התחפשות ליפה יותר היא ללבוש עליכם חלוק רחצה שיש לכם בבית, וניתן גם לשים כובע רחצה שקוף. אני זוכר שאני ממש הזעתי באותו פורים כי היה חם אז היו לי אדים בכובע רחצה וזה נראה כאילו באמת יצאתי מהמקלחת. עוד דברים אחרונים שניתן להוסיף כדי שהתחפושת תהיה מושלמת זה ללכת עם נעלי בית הפשוטות שמקבלים במלונות (לא חובה) וניתן לשים בכיסי החלוק שמפו או קצף גילוח.
אינני יכול להבטיח שתזכו בתחרות תחפושות, אבל מה שבטוח אף אחד לא ישאר אדיש אם תקפידו על כל הניואנסים שציינתי לעיל.

בכיתה י' – התחפשתי להמן הרשע תלוי על עץ.

אופן ההכנה:
זוכרים את המידנית מהסעיף הקודם? אז גם כאן היא שימשה אותי נאמנה. הפעם במקום לתקוע מקל של מטאטא במידנית, שמתי שם ענף של עץ אמיתי שמצאתי. לענף קשרתי בקשר תליה בובה שהייתה לי בבית והוספתי לה אוזניים מרושעות מתחפושת אחרת שהייתה לי שהייתי צעיר יותר. על הבובה שמתי ציטוט שקשור להמן ממגילת אסתר. וסביב הרגליים כרכתי בריסטול חום. האמת שבקושי הצלחתי לנוע עם התחפושת, אבל כולם באו להצטלם איתי וזכיתי בתחרות תחפושות ובתור נער זה עשה לי טוב.

שנה לאחר מכן התחפשתי לארון.

אופן ההכנה:
הולכים לקרטוניה הקרובה לביתכם ולוקחים כמה קרטונים. פשוט בונים מעין תיבה שתאפשר לכם מקום לרגליים ותקיף אותכם. בפרונט ניתן לעשות דלתות שמוצמדות לקרטון בעזרת מהדקים ממתכת כדי שהדלתות יוכלו להיפתח ולהסגר. על הקרטונים מדביקים טפט חום כדי שלא יראו שזה קרטון (כאן מומלץ להיעזר בחבר או בן משפחה). גם כאן השתמשתי במקל של מטאטא אותו החזקתי בשתי ידי כאשר הן מורמות מעלה. ניתן לעשות חורים בצידי הארון למעלה ואז המקל ישמש מעין קולב. כמובן שאפשר להביא 3-4 קולבים מהבית לשים על המקל כדי שיראה אותנטי. כלומר אתם הולכים עם ידיים למעלה נמצאים בתוך קרטונים שמבחוץ נראים כמו ארוךן ומי שפותח את הדלתות רואה אותכם יחד עם הקולבים.
תחפושת מאוד זולה, כל מה שצריך לקנות זה טפטים.

ולסיום התחפשתי לגמד (סטייל סנטה) יושב על פיטריה.

אופן ההכנה:
כאן פשוט מתחפשים לגמד של סנטה כל מה שצריך זה זקן ומצנפת אדומה. לוקחים בריסטול אדום ומדביקים עליו עיגולים לבנים. את הבריסטול כורכים סביב הגוף שיראה כמו מעין שמלה. לוקחים טייץ (אם אין לכם תבקשו מאחות, חברה, אמא וכו) וממלאים אותו צמר גפן, בגד ישן – העיקר שיצבור נפח. בקצה שלו קושרים נעליים של ילד קטן ואת זה שמים על הפיטריה. ואז נוצר מצב שאתם הגמד של סנטה שיושב באמצעות הטייץ והנעליים המיניאטוריות על פיטריה.
סך הכל גם לא תחפושת שתעלה לכם יותר מדי כסף. מצנפת אדומה וזקן הרבה פעמים אפשר להשיג גם מחברים ואם לא אז קונים.

משלוח מנות – ברוב המקרים כדאי להכין משלוח מנות ביתי, זה לא לוקח הרבה זמן ופשוט יצא משמעותית זול יותר. תקנו את המוצרים לבד, תעטפו בנייר צלופן וזהו – למה שמישהו יגזור עליכם קופון במשהו שכל כך פשוט להכין. שתפו את הילדים בתהליך ההכנה וכך גם זו תהיה פעילות חווייתית עם הילדים, וגם תוכלו לדבר איתם על הערך של נתינה לאחר.

קניית תחפושות באתרים מחו"ל – לקנות תחפושת מאתרים השונים בחו"ל דוגמת אמאזון, איביי, וכו זו אחלה חלופה ולפעמים אף יוצא זול יותר מלרכוש את אותה תחפושת בארץ. החיסרון העיקרי שלוקח זמן עד שהמשלוח מגיע, ואנו לא יודעים תמיד אם המידה מתאימה. למי שזה מתאים זו יכולה להיות דרך להוזיל משמעותית את התחפושות המיובאות לארץ.

Halloween – זה "הפורים" של ידידנו בחו"ל – גם שם מתחפשים. הוא נחגג לרוב ב31 באוקטובר. מה שחשוב לדעת שבדיוק כמו פה בסוף החג החנויות נשארות עם סחורה שאין להן למי למכור, לכן בהרבה מהמקרים הם מורידים מחירים. אנחנו בתור ישראלים, כיוון שחוגגים את פורים במרץ יכולים לנצל את ירידת המחירים שם ולקנות מוצרים שיתאימו לנו וכנראה שזה גם יספיק להגיע לארץ עד פורים שלנו. אז לפורים הזה לא בטוח שתספיקו, אבל תשמרו את הטיפ הזה לפורים הבא!

חג פורים שמח לכולם!

2 Replies to “איך לעבור את פורים מבלי להיכנס למינוס?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *