כל מה שרציתם לדעת על חג הרווקים הסיני והתביישתם לשאול!

שלום חברים,
אז אנחנו בהחלט נמצאים בחודש מעניין מבחינת קניות באינטרנט. רק אתמול הסתיים לו הshoppingIL הישראלי בחסות גוגל. מי שפספס לא נורא, מחר תינתן הזדמנות נוספת בחג הרווקים הסיני 11.11.17.

אז מה זה בעצם חג הרווקים הסיני?
זהו יום שבו הסינים יורדים למחירים מאוד נמוכים (יש לציין שגם בד"כ האתרים הסיניים דיי זולים עבורנו הישראלים, אז ביום הזה שבעתיים!).
למרות המבצעים הרבים והבאז התקשורתי הנרחב שיהיה ככל הנראה, חשוב לדעת לעשות קניה נכונה ולא ליפול בפח בכל מיני שיטות זולות של האתרים.

אז קבלו כמה טיפים נבחרים ממני:

1. הבחינו בין עלות למחיר – חשוב תמיד שקונים להשוות תפוחים לתפוחים. כלומר להסתכל על עלות העסקה הכוללת כולל מיסים, המרות שער למיניהם וכמובן דמי משלוח אם יש. רק ככה תוכלו לדעת בוודאות שאכן המחיר שאתם קונים הוא אכן אטרקטיבי לכם.

2. אל תתפתו למילה מבצע (sale) – כנראה שתתקלו הרבה במילה זו, וזו שיטת שיווק ידועה שאמורה לגרום לכם ללחוץ מהר ככל האפשר על כפתור הקניה, והדרך חזרה משם לא תמיד הפיכה. כאשר תראו מחיר מחוק שאומר כמה המוצר המקורי עלה, חשוב שתדעו בעצמכם כמה אתם מוכנים לשלם עליו, כי לא תמיד המחיר שרשום הוא המחיר האמיתי של המוצר. היכנסו כבר עכשיו למוצר אותו אתם רוצים לרכוש ורשמו לכם בצד את המחיר שלו – זאת על מנת שאם יעלו האתרים מחירים תוכלו לדעת את מחירו האמיתי.

3. הכירו את המגבלות שיש לנו בארץ – ע"פ חוק הייבוא שקיים כאן בארץ ניתן לרכוש מוצרים עד 75 דולר. מעל לסכום זה תצטרכו לשלם מע"מ. כאשר תשלמו מעל 500 דולר תצטרכו לשלם גם מכס. לא מזמן יצא חוק שעל טלפונים סלולריים יש פטור ממכס, אז כדאי להכיר גם את זה.
בעת הזמנת ביגוד במחיר של 65 דולר למשל ומשלוח שיעלה 15 דולר (כלומר סך הכל 80 דולר) – תקבלו פטור ממס על החבילה.

4. פיצול חבילות מתי זה טוב? אם תזמינו כמה מוצרים שונים בעלות כוללת שעולה על 75 דולר, תוכלו לפצל זאת לחבילות ובכך להימנע מתשלום מס.

5. באיזה מטבע כדאי לשלם? מה שבטוח לא כדאי לשלם בשקלים! באתרים סיניים ובארה"ב רצוי לשלם בדולרים. באתרים באירופה – נשלם תמיד במטבע המקומי לרוב יורו או פאונד למשל באמאזון הבריטי. החיסכון פה הוא בעמלות המרה מאוד גבוהות של האתרים שבעת הקניה יש להם כח ביד. אמאזון יכולה לקחת גם 6 אחוזים ממה שראיתי על ההמרה. ולכן הפתרון הוא לתת לחברות האשראי לעשות את ה"קופה" שאמנם גם היא גבוהה ברוב המקרים יכולה להגיע ל3 אחוזים, אך נמוכה בהרבה מזו של האתרים. (כמובן שאם יש לכם כרטיס אשראי שבו זה משתלם כי אתם באיגוד כזה או אחר דוגמת "הייטק זון" לאנשי הייטק אז שם עמלת המרה היא כ1 אחוז וזה כבר מאוד משתלם).

6. מוצרי חשמל – כאשר אתם קונים מוצרי חשמל חשוב לבדוק שהחיבור תואם את החיבור בארץ 220 וולט.

7. זיופים – לא אחת אנחנו נתקלים בזיופים באתרים הסיניים, יש כאלה שאומרים "אותי זה לא מעניין, זה נראה אותו הדבר", ויש מוצרים שנעדיף לקנות את המוצר מהמותג המקורי, מכל מיני סיבות שונות של איכות, אחריות וכו'. אז שימו לב ממי אתם קונים, מה הדירוג שלו ומה אומרים עליו הקונים האחרים.

באיזה אתרים כדאי לקנות?
אז מי שלא קרא את הפוסט הקודם שלי אני מזמין אותו ללחוץ על הקישור כאן ולקבל רשימת אתרים מומלצים:
אתרים מומלצים לקניה בחג הרווקים הסיני

לסיכום, לקנות חכם זה לא בהכרח לקנות בזול, אך יש מוצרים שמאוד כדאי לקנות ביום זה כי בארץ הם פשוט הרבה יותר יקרים. תעשו סקר שוק עוד היום כדי לדעת מה המחירים באתרים השונים בחו"ל, וגם בארץ כמובן.

**חשוב לציין, כל מה שנכתב פה הוא ע"פ ניסיוני האישי ואינו מחליף היוועצות עם בעל מקצוע.

אז מאחל לכולם חג שמח וקניה בטוחה.

מוזמנים לשתף בתגובות כאן ובעמוד הפייסבוק אם מצאתם מוצר מעניין, לשאול ולהתייעץ.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *