כל הדרכים להגדיל הכנסה בסוף שנה

אז הנה נגמרת לה שנת 2018 ויש כמה דברים שאם עדיין לא עשיתם כדאי מאוד שתספיקו לפני סוף שנה.
השענו אחורה וקבלו את כל הדרכים להגדלת ההכנסה לקראת סוף השנה.

1. מכירת ניירות ערך בהפסד בשוק ההון

אם אתם סוחרים בעצמכם בשוק ההון (בורסה) אז הסעיף הזה בשבילכם אם לא פשוט דלגו לסעיף הבא.
כאשר קונים ניירות ערך בשוק ההון לפעמים אנו מרוויחים, אך לפעמים גם מפסידים. כאשר אנו מרוויחים עלינו לשלם 25% מס רווח הון.
למשל אם הרווחתי 1000$ מקניית ניירות ערך (מניות לדוגמה), אצטרך לשלם עליהם מס של 25% כלומר 250$. אבל כמו שאמרנו בהתחלה יכול להיות שיש לי כרגע בתיק מניות שאני מופסד עליהן. אז אם אמכור את המניות שאני מופסד עליהן זה יהווה עבורי "מגן מס" ויוכל להתקזז עם המס ששילמתי על הרווחים. לצורך העניין אם כרגע בתיק שלי יש לי מניות שאני מופסד עליהן ב1000$ אז אם אמכור אותן כעת יהיה לי מגן מס בשווי 250$ שיזקף לזכותי. ולכן "מס ששילמתי" – "מגן המס" = "למס שאני צריך לשלם". במקרה שלנו כיוון שהמס ששילמתי זהה למגן מס זה יתקזז ולא אשלם מס בכלל. לאחר מכירת ניירות הערך, ניתן לקנות אותם מיד מחדש ולהמשיך להחזיק בהם אם זו המטרה שלכם.

נקודות שחשוב לשים אליהן לב!

  • שימו לה לעמלות קניה ומכירה שלכם. אם העמלות גבוהות ממה שתרוויחו מיצירת מגן המס – יכול להיות שלא כדאי לכם למכור כלל.
  • אם מעולם לא עשיתם זאת בעבר כדאי ומומלץ להתייעץ עם בעל רישיון השקעות!

2. קופת גמל להשקעה

לקופת גמל להשקעה ניתן להפקיד עד 70 אלף ש"ח בשנה. אם ברצונכם להפקיד יותר תוכלו לנצל את סוף שנה להפקיד עד התקרה (70 אלף ש"ח) ובעוד שבועיים תוכלו להפקיד עוד 70 אלף ש"ח על חשבון 2019.
בנוסף המדינה מעודדת אותנו לחסוך, ולכן מטיבה עם מי שיצליח להתאפק ולא למשוך את הכסף ממוצר זה עד גיל 60. מי שישאיר את הכסף עד גיל 60 יוכל לקבל אותו כקצבה חודשית פטורה ממס.
לעוד פרטים על גמל להשקעה ניתן ללחוץ על הלינק כאן:
—–> לחץ כאן <—–

3. החזר מס

אם אתם שכירים ועברתם עבודה במהלך ה6 שנים האחרונות, הייתם בחופשת לידה או אפילו נולד לכם ילד באמצע שנה? כנראה שמגיע לכם החזר מס. ניתן להגישו עד 6 שנים אחורה. על מנת לעשות זאת יש למלא טופס 135 לפקיד השומה באזורכם. בנוסף, יש לצרף טופסי 106 מכל המעסיקים שלכם בתקופה זו. אם אתם משקיעים בשוק ההון באופן עצמאי ניתן אף להתקזז גם על ניירות הערך  שלכם  – טופס 867.

כמה דברים שכדאי לדעת, ניתן לקבל החזר מס אחורה עד 6 שנים כלומר מה שתלא תנצלו עכשיו פשוט ימחק. כל שנה שאתם לא לוקחים את המס, כלומר שהמדינה חייבת לכם מס הכנסה היא תזכה אותכם ב4% על החוב שלה אליכם, זאת בתנאי שבסוף תבקשו לקבל את המגיע לכם כמובן.

הלכתם לאיבוד בין כל מספרי הטפסים? אז יש פתרון!

השאירו פרטים כאן בלינק המצורף ותקבלו בדיקה ללא עלות עם בעל מקצוע האם אתם זכאים להחזר מס:
—–> לחץ כאן <—–

4. ימי חופשה

זה הזמן לבדוק כמה ימי חופש נשארו לכם השנה. אם במקום העבודה שלכם לא ניתן לצבור ימי חופש פשוט נצלו את ימי החופש וצאו לחופשה!
אם אתם כן יכולים לצבור ימים לשנה הבאה, בידקו שאתם לא עוברים את מכסת ימי הצבירה. במידה וכן הימים פשוט יזרקו לפח וחבל. לכן חשבו היטב את נושא החופשות זה לפעמים שווה הרבה יותר מכסף.

5. עצמאיים הפקדה לפנסיה חובה

הרבה מהעצמאיים מחכים לסוף שנה ומפקידים למוצרים הפנסיונים: קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל וקרן השתלמות בהפקדה חד פעמית בסוף שנה. אז אם אתם עדיין לא הפקדתם השנה זה הזמן להפקיד. לדעתי עדיף להפקיד כל השנה ולא בסכום חד פעמי כי אז אתם מפספסים את העליות והירידות שהיו כל השנה.

אז כמה להפקיד?
אם אתם מכניסים עד מחצית מהשכר הממוצע במשק שנכון להיום (2018) עומד על 4953 תצטרכו להפקיד 4.45% מההכנסה החייבת כלומר הרווח שלכם (הכנסות – הוצאות מוכרות).
אם אתם מכניסים מעל מחצית השכרהממוצע במשק ועד השכר הממוצע במשק (4954 ועד 9906) נכון לשנת 2018 תצטרכו להפקיד 12.55% מההכנסה החייבת שלכם.
מעבר לשכר הממוצע במשק אין חובת הפקדה לפנסיה.
אם ההכנסה שלכם גבוהה מתקרת ההכנסה המזכה, שעומדת על 208800 ש"ח לשנה נכון ל2018. במקרה זה ניתן לעשות הוראת קבע בשיעור של 16% מתקרת ההכנסה המזכה. כלומר 16% מ208800 יתן לנו 33408 ש"ח לשנה שהם 2784 ש"ח לחודש. הפקדה לאכ"ע (אובדן כושר עבודה) תהיה 3.5% מהתקרה של 24765 ש"ח לשנה שהם יוצאים 867 ש"ח לחודש.
אם בחרתם להפקיד לקרן פנסיה התקרה שלכם לצורך הטבות מס היא 16.5% מתקרת ההכנסה המזכה (208800) כלומר 34452 ש"ח לשנה שהם 2871 ש"ח לחודש.

חשוב: קיימת חובת הפקדה עד השכר הממוצע במשק. אם אתם מרוויחים מעל השכר הממוצע במשק אתם לא חייבים להפריש בגינו לפנסיה, אך לא תהיו מבוטחים על השכר שלא נכנס לפנסיה.

עצמאי  מגיל 21 – 60, אשר נחשב כעצמאי פעיל לפחות חצי שנה, חייב להפקיד לחיסכון הפנסיוני. עצמאי שעונה להגדרה זו ולא יפקיד יאלץ לשלם קנס של 500 ש"ח!

6. קרן השתלמות לעצמאיים

עצמאי רשאי להפקיד עד 4.5% מההכנסה הקובעת עד תקרה של 261000 ש"ח שזה יוצא 11745 ש"ח בשנה. כלומר 11745 ש"ח בשנה יוכרו לעצמאי בניכוי. אם כך, מהו ניכוי? ניכוי הוא הסכום שאנו מפחיתים מההכנסה שלנו על מנת להפחית את המס. לדוגמה: עצמאי שמרוויח 261000 בשנה יצטרך לשלם עליהם מס. אולם אם יפקיד 11000 למשל לקרן השתלמות ההכנסה החייבת במס תרד ב11000 ש"ח ולכן המס שישלם יהיה רק על 250000. כלומר מה שאנו מפקידים כעצמאיים לקרן השתלמות מרוויח פעמיים. מצד אחד אנו שמים כסף בחיסכון, ומצד שני אנו מפחיתים את ההכנסה החייבת שלנו במס ועל ידי כך מקטינים את המס שאנו צריכים לשלם.
התקרה למס רווח הון עומדת על 18240 ש"ח בשנה גם עבור עצמאי וגם עבור שכיר. הפקדה עד התקרה פטורה ממס רווח הון ללא קשר אם היה ניכוי או לא היה ניכוי.
עצמאי שהוא גם שכיר והמעסיק הפקיד לו לקרן השתלמות עד התקרה לקרן א' זכאי גם לפטור ממס רווח הון גם במעמד עצמאי לקרן השתלמות ב' עד התקרה הנ"ל 18240.

לפתיחת קרן השתלמות לעצמאיים מחקה מדד השאירו פרטים בלינק כאן מתחת:
—–> לחץ כאן <—–

7. קרן השתלמות לשכירים

קרן השתלמות זה המוצר הכי משתלם שקיים היום בשוק. המעסיק מפקיד לכם עד 7.5% מהשכר שלכם ואתם מפקידים 2.5% עד לתקרת המס השנתית 18240. הכסף מושקע בשוק ההון ופטור ממס רווחי הון של 25% כפי שקיים היום. זה זמן מצויין לעבור על ההפקדות שלכם לקרן השתלמות ולראות שהמעסיק הפקיד לכם כמו שצריך. תתפלאו לא פעם מצאתי טעיות בהפקדה שלי בתור שכיר גם שעבדתי בחברה גדולה ומסודרת.

לפתיחת קרו השתלמות לשכירים מחקה מדד השאירו פרטים בלינק כאן מתחת:
—–> לחץ כאן <—–

8. מבצעי סוף שנה

אם יש לכם משכנתא זה זמן טוב לבדוק האם משתלם לכם לעשות מחזור משכנתא.
זמן מצויין לקנות משהו מהקולקציה הישנה (רק בתנאי שאתם צריכים כמובן), ובכלל בהרבה מקומות נגמר התקציב אז נסו לנצלו למשל בעבודה לפעמים אפשר לנצל תקציב של השנה שאם לא תנצלו בזמן כבר לא תוכלו להשתמש בו שנה הבאה.

9. תכננו את המטרות לשנה הבאה

סוף שנה הוא זמן נהדר לחשבון נפש. עיצרו וחישבו איך הייתה השנה האחרונה? האם עמדתם ביעדים שלכם? היכן ניתן להתשתפר?
כעת עצמו עיניים ודמיינו את השנה הבאה 2019! איך היא תהיה ומה אתם צריכים לעשות כדי להשיג את המטרות שלכם?
צריכים עזרה? משהו לא ברור? תמיד מוזמנים לפנות אליי בדף צור קשר או בעמוד הפייסבוק של חיסכהון. שנה טובה!!

**גילוי נאות: אינני מחזיק ברישיון השקעות, ייעוץ מס , רישיון פנסיוני או כל רישיון פיננסי אחר. כל המסתמך על המידע המוצג באתר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד. אין לראות במידע המוצג באתר משום המלצה כלשהי.

 

 

24 Replies to “כל הדרכים להגדיל הכנסה בסוף שנה”

  1. אם כבר צ'ק ליסט.
    1. לרווקים שבינכם, תבטלו את הסעיף של ביטוח שאירים בפנסיה שלכם, תחסכו כמה מאות בשנה.
    2. תוציאו ת.ז. בנקאית, תוודאו שאתם לא משלמים על חשבון בנק של משק בית יותר מ100 ש"ח על עמלות בשנה (כולל כרטיסי אשראי).
    3. תבדקו שאין לכם כפל ביטוחים בעזרת "הר הביטוח".
    4. תנקו מרזבים 🙂

  2. אהבתי את החלק על ימי החופשה. אני מתכננת כבר עכשיו את החופשה הבאה שלי באיים האזוריים. כי עם כל האהבה לפראג בא לי משהו טרופי. מישהו או מישהי רוצים להצטרף?

  3. פוסט מצויין, על השקעות ותיכנון מטרות.
    משהו שבאמת חסר לי.
    מתכוונת להתעמק איתך יותר בעניין

  4. בדיוק בזמן. התלבטתי לגבי קופת גמל להשקעה, אבל אם אתה ממליץ..:) תודה רבה על הטיפים!

  5. מה זאת אומרת מתקזז? מי מקזז? במידה ויש לי מניות דרך אפיקים שונים (למשל בתי השקעות שונים או בנקים) מי מתאם בין הגורמים? מי מדווח על מגן המס?

  6. תודה רבה, כמה מהטיפים פה ממש עזרו לי עכשיו לקראת סוף השנה המשוגעת הזאת של הקורונה. רק רציתי לשאול אם היה איזשהו שינוי בתקרה לקרן השתלמות? זה משהו שאמור להתעדכן משנה לשנה או שהוא קבוע?

    1. היי!
      כיף לשמוע שהטיפים עזרו לך. ראיתי את התגובה שלך רק עכשיו. התקרה לשנת 2020 גדלה ל18,600 ש"ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *