פוליסת חיסכון – מוצר שצריך להכיר

שלום חברים,
הפעם החלטתי לדבר איתכם על מוצר שנקרא פוליסת חיסכון. בקצרה פוליסת חיסכון או בשמה הנוסף "פוליסה פיננסית" זהו מוצר שנועד לחיסכון. אל פוליסת חיסכון ניתן להפקיד כסף באופן שוטף או הפקדה של סכום חד פעמי כאשר הכסף מושקע בשוק ההון ובמוצרים אלטרנטיביים אחרים ואמור לייצר לנו החוסכים תשואה. באופן זה ניתן להגן על הכסף שלנו מפני אינפלציה (התייקרות המחירים) ולשמור על ערך הכסף במקום שישב בבנק בעו"ש ויאבד מערכו לאורך זמן.

מסלולי השקעה
בפוליסות חיסכון כמו במוצרים שונים שקיימים כיום ניתן לבחור במגוון רחב של מסלולי השקעה. כל אדם יבחר במסלול בהתאם לטווח ההשקעה (כלומר מתי אדם מעוניין לפגוש שוב את הכסף, למשל שנה-שנתיים או אולי אפילו 10 ו20 שנה). מסלולי ההשקעה העיקריים הם מסלול אג"ח, מסלול כללי ומסלול מניות שנבדלים זה מזה בעיקר בכמות המניות שתרצו שיהיו לכם.

"אבל יש לי קרנות נאמנות בבנק, האם מוצר זה מתאים לי?". אז כמובן שאין תשובה אחת נכונה עבור כולם, ולכן אנסה לעמוד על ההבדלים על מנת שתוכלו להחליט בעצמכם.

ההבדלים בין פוליסות החיסכון לקרנות נאמנות
1. מיסוי – היתרון הבולט של פוליסת חיסכון על קרן נאמנות הוא נושא המיסוי. בקרן נאמנות כאשר תרצו לעבור מסלול, למשל החלטתם לייעד את הכסף למטרה שונה – דבר זה יחשב כאירוע מס ויצריך מכם לשלם מס של 25% מהרווחים שלכם בקרן. לעומת זאת בפוליסת חיסכון אתם יכולים להחליף מסלול בכל עת מבלי לשלם מס כל עוד לא משכתם את הכסף מהפוליסה. חשוב לציין – שכאשר תמשכו את הכסף מפוליסת חיסכון גם כאן תשלמו מס של 25 אחוז, אך זה יקרה רק פעם אחת ולא בכל שינוי מסלול – עיקרון זה נקרא עיקרון דחיית המס והוא משמעותי עבור מי שעושה שינויים במסלולי ההשקעה לאורך השנים.

2. הלוואות – בחלק מפוליסות החיסכון ניתן לקחת הלוואה כנגד הפוליסה של עד 80% מהקרן. למשל אם יש לי 100 אלף שקלים בפוליסת חיסכון ניתן לקבל הלוואה של עד 80 אלף. למה זה טוב? אם אתם צריכים את הכסף, יכול להיות שבחלק מהמקרים ישתלם לכם יותר לקחת הלוואה זולה בריבית מסויימת כנגד הפוליסה ולתת לכסף להמשיך לעבוד בפוליסה ולעשות תשואה. כל עוד התשואה של הפוליסה גבוהה יותר מהריבית שאתם משלמים על ההלוואה ובהנחה כמובן שאתם יכולים לעמוד בהחזרים החודשיים זה ישתלם לכם. בנוסף, ניתן לקחת את ההלוואה ולהשתמש איתה להשקעה נוספת במוצר אחר וע"י כך להגדיל את התשואה שלנו בתור משקיעים. **כמובן שעל כל אלו כדאי להיוועץ עם בעל מקצוע עם רישיון.

כמה נקודות חשובות שכדאי לדעת על פוליסת חיסכון
פוליסת חיסכון זהו מוצר שמנוהל בחברות הביטוח.
פוליסת חיסכון זהו מוצר השקעה בלבד ואינו מכיל ביטוחים למרות השם המבלבל שלו.
פוליסת חיסכון זהו מוצר שאינו מכיל תקרה בהפקדה כלומר ניתן להפקיד אליו כל סכום.
פוליסת חיסכון זהו מוצר נזיל כלומר ניתן למשוך את הכסף בכל עת שתרצו.
פוליסת חיסכון זהו מוצר שמאפשר מעבר ביו מסלולים בתוך חברת הביטוח מבלי שיחשב לאירוע מס (כלומר לא נחשב למשיכת הכסף).
פוליסת חיסכון זהו מוצר שלפעמים משקיע במוצרים אי סחירים כמו נדל"ן, כבישים וכו' – דבר זה יכול ליצור לנו פיזור השקעה של הכסף.
פוליסת חיסכון זהו מוצר שאנו משלמים עליו דמי ניהול לחברת הביטוח כדי שתנהל לנו את הכסף ותעשה לנו תשואה עליו.

לסיכום, לפוליסת חיסכון יתרונות רבים על פני מוצרי השקעה אחרים שקיימים היום בשוק והוא יכול להוות פתרון למי שרוצה לתת לכסף שלו לעבוד במקום לשבת בחשבון הבנק בעו"ש ולאבד מערכו.

לקבלת הצעות לפוליסות חיסכון ניתן להשאיר פרטים בטופס:

**גילוי נאות: אינני מחזיק ברישיון השקעות, ייעוץ מס , רישיון פנסיוני או כל רישיון פיננסי אחר. כל המסתמך על המידע המוצג באתר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד. אין לראות במידע המוצג באתר משום המלצה כלשהי.

 

8 Replies to “פוליסת חיסכון – מוצר שצריך להכיר”

  1. הסברת בצורה ברורה מאוד את הנושא. יש לי גם פוליסת חסכון, אבל תמיד אשמח להוזיל את דמי הניהול

    1. החסרונות בפוליסת חיסכון הם שהדמי ניהול שלהם לרוב גבוהים יותר למשל מגמל להשקעה או פתיחת תיק מסחר עצמאי בבורסה ואם רוצים לעבור בין חברות זהו אירוע מס.

  2. תוכן מצוין מסביר בדיוק את הנושא של פוליסת חסכון.
    תודה רבה על המידע
    האם לעשות חסכון לילדים בפוליסת חסכון זה רעיון טוב?
    לקחתי בחשבון:
    -דחיית מס
    -הלואה שכנגד להגדיל את התשואה
    -נזילות
    האם יש מסלול בסיכון גבוה? (=תשואה גבוהה לאורך שנים )

    1. היי יאנה,
      כאשר משווים בין פוליסות חיסכון כדאי לבחון מספר פרמטרים:
      1. מסלולים – יש לבדוק אם יש מסלול השקעה שתואם את אופי התיק אותו את מחפשת.
      2. דמי ניהול – יש לבדוק מה דמי הניהול בחברה שבה את רוצה לפתוח את הפוליסה.
      3. מינוף – במידה ותרצי לקחת הלוואה כדאי לבדוק את תנאי ההלוואה שמציעה החברה.
      4. תשואות – ניתן להשוואות את התשואות שעשו הפוליסות השונות בכל חברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *