כוחה של קבוצה

בוקר טוב חברים,
היום אני רוצה לשתף אותכם בקונספט שאולי הרבה מכם מכירים וחשבתם עליו, אבל לצערי לא כולנו מיישמים אותו ביום יום שלנו והוא יכול להוזיל משמעותית את אורח החיים של כל אחד ואחת מכם. אז על מה אני מדבר בעצם? אני מדבר על האפשרות לרכוש מוצרים ביחד ולהוזיל ממאות בודדות של שקלים ועד מאות אלפים. אז בואו וננסה ביחד להבין את כוחה של קבוצה.

כאשר אנו הולכים לשוק אנו שומעים לעיתים קרובות משפטים כמו "רק היום, רק היום", "2 ב10" וכו'. מי שמגיע כל יום לשוק יודע שכל יום זה רק היום, ולכן זוהי צורת שיווק, אולם לפעמים שהרוכל בשוק במצב רוח טוב, או בסוף יום שלא הלך לו טוב הוא יעשה מבצע שבאמת יתאים רק לאותו יום ומי שיהיה שם באותו הרגע ירוויח. אבל למה אתה מספר לנו את זה? הרי כולם יודעים שלקנות בשוק זה זול יותר, אבל לא הכל ניתן לקנות בשוק, אז איך זה עוזר לי?

לפני שאענה על שאלה זו אתן דוגמה נוספת. כאשר אני עובר ליד רכבת עזריאלי או ארלוזרוב בת"א אני הרבה פעמים שומע משפט כמו "בייגלה חם, בייגלה חם", כאשר אתה ניגש לאותו בחור ושואל כמה עולה הוא יגיד משהו בסגנון "1 – ב6, 2 – ב10". כלומר אותו בחור נחמד שצועק אמירות של שוק ברכבת בסך הכל רוצה להפטר מהסחורה שלו וכמה שיותר מהר כי במקרה הזה מדובר במוצר שכנראה כבר מחר לא יהיה טרי ולא יוכל למכור אותו, ולכן יעדיף למכור בזול מלא למכור כלל. מה שמצחיק פה בכל העניין שהרבה פעמים אני רואה תור לאותו בחור וכל אחד קונה בנפרד. לו רק היה האדם בראש התור מסתובב, אוסף כסף מהאנשים שמאחוריו וקונים כקבוצה זה היה יכול לחסוך לכולם כסף. אז נכון כשיוצאים מהרכבת אולי ממהרים, ובשביל חיסכון של שקל או שניים לא תמיד נעים לי לגשת לאדם זר, אולם את העיקרון הזה אפשר ליישם בעוד מקומות ושם כבר מדובר בהמון כסף שניתן לחסוך.

אז איפה אפשר בעצם לחסוך כסף כקבוצה?
התשובה היא שכמעט בכל מקום! לפני כמה ימים, שני אנשים שאני מכיר קנו טלפון חדש בהפרש של פחות מ24 שעות. לו היו קונים יחד אני בטוח שיכלו לחסוך כמה עשרות או מאות שקלים בדיוק מאותו עיקרון של השוק שדיברנו קודם. כי תיזכרו הכל זה בעצם שוק, ועל הכל ניתן להתמקח, תלוי באדם שעומד מולכם כמה הוא רוצה וצריך למכור באותו היום.

כאשר התחתנתי היו המון קבוצות שנפתחו לקניית אלכוהול יחד מול הספק. כל אחד קונה את מה שהוא צריך פשוט במעמד הקניה עושים זאת יחד ומקבלים הנחה משמעותית, וכולם מרוויחים.

יש קונספט חדש שאכתוב עליו בקרוב והוא התאגדות כדי ביחד לקנות מוצרי חשמל וריהוט הביתה. שוב כל אחד קונה את מה שצריך ומשלם לחוד, אבל מתאגדים כקבוצה ועושים רכישה יחד וזה מוזיל לכולם.

קבוצת רכישה בנדל"ן, מי לא שמע עליה? גם כאן מתאגדים כקבוצה של אנשים וניתן לרכוש לפעמים דירה יותר בזול כי אין את עלויות ההלוואה הגדולות מהבנק. כאן יש עוד הרבה דברים לדעת, לא אכנס לזה בפוסט זה כי זו לא המטרה שלו.

הידעתם? ניתן גם לבצע קבוצת רכישה בקרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. מה זה אומר בעצם? זה אומר שאם נעבור לקרן כזו או אחרת כקבוצה, שוב כל אחד יחתום לחוד אנו לא תלויים זה בזה, אולם נעשה זאת באותו הזמן נקבל דמי ניהול מופחתים ומשמעותיים יותר. רגע אבל מה אתה מחדש לנו בעצם פה? הרי יש איגודים גדולים במקומות העבודה וזה בדיוק מה שהם עושים. אז התשובה שלי היא שכן ולא. קודם כל לא כל אחד נמצא בעבודה בה יש איגוד גדול, אולם הוא יכול להתחבר עם קבוצה שרירותית וליהנות מהטבות אלו. דבר נוסף, הרבה פעמים במקום העבודה יש סוכן שלוקח לעצמו עמלה לא קטנה, העמלה הזו באה על חשבוננו החוסכים. אין לי בעיה שיקח עמלה, הרי זו העבודה שלו והוא צריך להתפרנס בכבוד, אבל שישיג לי תנאים מעולים. אם אני יכול להשיג תנאים טובים יותר מסוכן שבא עם קבוצה של מאות אנשים, כפי שעשיתי אצלי במקום העבודה, סימן שהסוכן לוקח לעצמו יותר מדי לכיס. לכן התחלתי משא ומתן עם מספר בתי השקעות של התאגדות כקבוצה כדי להגיע לדמי ניהול נמוכים יותר. למי זה מתאים?
– למי שלא חבר בשום איגוד
– למי שמשלם דמי ניהול מאוד גבוהים ורוצה להוזיל עלויות
– למי שחבר באיגוד, אבל את הכסף הגדול מרוויח הסוכן

כל מי שזה מעניין אותו יכול להשאיר לי פרטים בתגובה, בעמוד הפייסבוק או במייל hisachhon@gmail.com, וכשזה יצא לפועל אעדכן אותו.

איפה עוד אפשר להתאגד כקבוצה? כאשר קונים דירה מקבלן. יש כבר כמה איגודים שעושים זאת יפה כמו "חבר" לחיילים ואנשי קבע שיוצרים הנחות משמעותיות, ואף אנשים פרטיים שמתאגדים. בזמנו שמעתי על בחור שעמד מחוץ למשרד מכירות של קבלן בראש העין ופשוט אסף כמה אנשים כולם רצו לקנות וכיוון שקנו יחד כקבוצה קיבלו הנחה משמעותית של עשרות אלפי שקלים.

אז נסכם, כוחה של קבוצה זה דבר מאוד חשוב. כבר במקורות חשבו על זה "אין סכין מתחדדת, אלא בירך חברתה", כלומר לימוד בקבוצה משפר את הלמידה. לכן אם אתם רוצים להיות צרכנים נבונים איני אומר שכל קניה במכולת צריך להתאגד, אולם יש הרבה דברים שאפשר לקנות ביחד כקבוצה, אם אתם צריכים לקנות בטוח יש עוד מישהו בארץ ואולי בעולם שגם רוצה לקנות מוצר דומה וביחד אפשר לחסוך.

עד כאן חברים ונתראה בפוסטים הבאים 🙂

One Reply to “כוחה של קבוצה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *